Πρακτικά συνεδρίου


ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΗΓΕΣΙΑΣ


Πέμπτη, 29 Ιανουαρίου 2015 (απόγευμα) :

(Πνευματικό Κέντρο Χανίων)


"Το επιστημονικό λεξιλόγιο και η ανάπτυξη της κριτικής σκέψης", Ομιλία Προέδρου Επιστημονικής Επιτροπής του Συνεδρίου και καθηγητή Γλωσσολογίας στη Φιλοσοφική Σχολή του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Χριστόφορου Χαραλαμπάκη.

Εκπαιδευτικό video για την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης των μαθητών, Επιμέλεια παρουσίασης: Ιωάννα Α. Ραμουτσάκη, Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων

«Καλλιεργώντας αξίες και στάσεις ζωής στη σχολική κοινότητα, σε μια δύσκολη κοινωνικο-οικονομική συγκυρία», Ιωάννα Α. Ραμουτσάκη, Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων


1η Στρογγυλή τράπεζα με θέμα : 

"Η στάση του σημερινού Δασκάλου απέναντι στους μαθητές και στην κοινωνία- Μιλώντας για "συν-ανάβαση"και όχι μόνο για συγκατάβαση"


Συντονισμός Στρογγυλής Τράπεζας : Παναγιώτης Παρασκευάς και Ιωάννα Α. Ραμουτσάκη,
Σχολικοί Σύμβουλοι Φιλολόγων
Συμμετέχουν: Αρχιεπίσκοπος Κρήτης, κ. Ειρηναίος, π. Δημήτριος Καταπίδης, π. Αντώνιος Σαπουνάκης, Χρ. Χαραλαμπάκης, Κλινάκης Απ., Περικλειδάκης Γ., Κριτσωτάκης Εμμ.,
Ποντικάκης Ηλ., Μπαρρής Κ., Ζαραβέλλα Χ., Παραδά Μ., Αποστόλου Ευγ., Βλαχάκη Μ.,
Μπαουράκη Αντ., Μαρτίκας Δ.


Παρασκευή, 30 Ιανουαρίου 2015 (πρωϊ) 

 (Πνευματικό Κέντρο Χανίων)


«Η παιδαγωγική ηγεσία ως μηχανισμός για τη βελτίωση του σχολείου», Πέτρος Πασιαρδής, Καθηγητής Εκπαιδευτικής Ηγεσίας (Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου)

«Εξαίρετοι εκπαιδευτικοί ως παιδαγωγικοί ηγέτες», Δρ. Γεωργία Πασιαρδή, Διευθύντρια σχολείου (Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Κύπρου)


1ο Βιωματικό Εργαστήριο :"Προσωπική και διαπροσωπική ανάπτυξη και αυτοβελτίωση δια του Θεάτρου και εν Θεάτρω"

Σίμος Παπαδόπουλος, Λέκτορας Θεατρολογίας Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, Εμψυχωτής Θεάτρου, σε συνεργασία με τη Σχολική Σύμβουλο Φιλολόγων, Ιωάννα Α. Ραμουτσάκη


Παρασκευή, 30 Ιανουαρίου 2015 (απόγευμα) :

(Πνευματικό Κέντρο Χανίων)


Α΄ Μέρος : 

Ο Διευθυντής σχολικής μονάδας ως παιδαγωγικός Ηγέτης : 

Οι Διευθυντές σχολικών μονάδων ως σχεδιαστές εκπαιδευτικής πολιτικής- Καινοτόμες και καλές πρακτικές


"Ο παιδαγωγικός ρόλος του Διευθυντή στο σχολείο- Καινοτόμες και καλές πρακτικές", Ιωάννης Μαυρογέννης, Διευθυντής Γενικού Λυκείου Αλικιανού Ν. Χανίων

"Η θέση και ο ρόλος του Διευθυντή στο Κυπριακό Εκπαιδευτικό Σύστημα", Κυριάκος Μπαρρής, Διευθυντής, Πρόεδρος Συνδέσμου Ελλήνων Διευθυντών Μέσης Εκπαίδευσης Κύπρου, Φιλόλογος - Κούλλα Σάββα, Διευθύντρια Λυκείου Κύπρου, Βιολόγος

"Ηγεσία και Συναισθηματική Νοημοσύνη: καθοριστικοί παράγοντες για σωστή διοίκηση", Μελής Νικολαΐδης, Διευθυντής Γυμνασίου Κύπρου, Βιολόγος

"Δουλεύοιντας την καινοτομία στο δημόσιο σχολείο", Μοσχοχωρίτου Ρουμπίνη, Διευθύντρια 4ου ΓΕΛ Χανίων

"Αντιμετωπίζοντας την πρόκληση της ενσωμάτωσης λαθρομεταναστών προσφύγων μαθητών στο σχολείο- Μια ενδεικτική μελέτη περίπτωσης", Μαρία- Ρουμπίνη, Πιμπλή, Διευθύντρια 5ου Γυμνασίου Χανίων

"Η κοινωνική προσφορά των εκπαιδευτικών, πέρα από το συμβατικό ωράριο, ως συνειδητή επιλογή και κοινωνική πολιτική του σχολείου", Σπύρος Κούρτης, Διευθυντής 1ου Γενικού Λυκείου Χανίων

"Ο ρόλος του Διευθυντή στην υποδοχή νεοεισερχομένων εκπαιδευτικών στη σχολική μονάδα", Ποτετσιανάκης, Διευθυντής Γενικού Λυκείου Ελευθερίου Βενιζέλου Χανίων

"Μια μικρο-εφαρμογή Εκπαιδευτικής Ηγεσίας: «ετεροπαρατήρηση εκπαιδευτικών με έρευνα δράσης», Γεώργιος Πολυζώης Φυσικός, Υποδιευθυντής Ζάννειου ΠΠΓΕΛ Πειραιά



Β΄ Μέρος :

Ο Δάσκαλος ως παιδαγωγικός Ηγέτης:
Ο/Η εκπαιδευτικός ως σχεδιαστής εκπαιδευτικής πολιτικής- Καινοτόμες και καλές πρακτικές Διδακτικής –Μεθοδολογίας και Παιδαγωγικής


"Τα Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων, οι Βιωματικές Δράσεις Γυμνασίου, οι Ερευνητικές Εργασίες Λυκείου και οι Δράσεις του Κοινωνικού Σχολείου ως "Εργαστήρια"παιδαγωγικής Ηγεσίας, σχεδιασμού και εφαρμογής καινοτόμων και καλών πρακτικών-Ενδεικτικές μελέτες περιπτώσεων"

Ιωάννα Α. Ραμουτσάκη, Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων, σε συνεργασία με τους συναδέλφους του δικτύου παιδαγωγικής και επιστημονικής αρμοδιότητάς της


ΑΦΗΓΗΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΜΠΕΙΡΙΩΝ -
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΩΝ

Εισαγωγή : "Οι δράσεις του Κοινωνικού Σχολείου στο Ν.Χανίων", Μαρματάκη Αρετή, Υπεύθυνη Γραφείου Σχολικών Δραστηριοτήτων και των Δράσεων
του Κοινωνικού Σχολείου

1ο Γενικό Λύκειο Χανίων :
α) "Ανάπλαση του εξωτερικού χώρου του σχολείου", υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί του Σχολικού Προγράμματος με τίτλο : "Ο δρόμος είχε τη δική του ιστορία…", Κυριακάκη Γεωργία, ΠΕ19 και Ξανθουδάκης Νεκτάριος, ΠΕ17

β) "Κοινές αγωνίες και ελπίδες για τους εφήβους", υπεύθυνη εκπαιδευτικός του Σχολικού Προγράμματος με τίτλο "Αγωγή ψυχικής Υγείας", Έλλη Αποστολίδου, ΠΕ02

Γυμνάσιο Αλικιανού Ν. Χανίων :
"Ένα χρόνο εφαρμογής Βιωματικών Δράσεων", υπεύθυνη εκπαιδευτικός, Δημοπούλου Ελένη, ΠΕ17

Γυμνάσιο Βουκολιών Ν. Χανίων :
"Παρουσίαση του τρόπου δουλειάς και συνεργασίας με τους μαθητές στη Βιωματική Δράση με θέμα: Νιώθω μ’ αγαπάς, επικοινωνούμε, εκφραζόμαστε στο σπίτι και στο σχολείο μας", υπεύθυνη εκπαιδευτικός, Χρυσάνθη Μπάρκα, ΠΕ01

5ο Γυμνάσιο Χανίων :
α) "Πώς δουλέψαμε μαζί με τους μαθητές στη Βιωματική Δράση με θέμα : "Διατροφή και Εφηβεία"- Ενδεικτικά στιγμιότυπα εργασίας, υπεύθυνη εκπαιδευτικός : Ιωάννα Δημητρουλάκου, ΠΕ17

β) "Πώς συνεργαστήκαμε με τους μαθητές στη Βιωματική Δράση με θέμα: "Κάπνισμα, αλκοόλ και Εφηβεία"- Ενδεικτικά παραδείγματα από τη συγκεκριμένη συνεργασία", υπεύθυνος εκπαιδευτικός : Μιχαήλ Κωνσταντινόπουλος, ΠΕ11

γ) "Παρουσιάζοντας τον τρόπο συνεργασίας με τους μαθητές στη Βιωματική Δράση με θέμα: "Το παιχνίδι στο πέρασμα του χρόνου- Παιχνίδια της αυλής", υπεύθυνη εκπαιδευτικός : Αχιλλεία Παπαχιλλέα, ΠΕ05

2ο Γυμνάσιο Ελ. Βενιζέλου Χανίων :
α) "Περιγραφή της συνεργασίας με τα μέλη της σχολικής μας κοινότητας, αλλά και με άλλα
σχολεία για την υλοποίηση του Προγράμματος αφιερωμένου στα 100 χρόνια από την Ένωση της Κρήτης με την Ελλάδα", υπεύθυνη εκπαιδευτικός : Ευγενία Αθανασάκη, ΠΕ02

β) "Πώς δουλέψαμε μαζί με τους μαθητές στη Βιωματική Δράση με θέμα "Εγώ και η γεωγραφία του κόσμου μου"- Ενδεικτικά παραδείγματα από τον τρόπο δουλειάς και συνεργασίας με τους μαθητές", υπεύθυνη εκπαιδευτικός : Μπαχαροπούλου Έλλη, ΠΕ07

ΓΕΛ Ελευθερίου Βενιζέλου :
"Παρουσίαση του τρόπου συνεργασίας με τους μαθητές στην Ερευνητική Εργασία με θέμα : Η σημασία του τουρισμού στην τοπική κοινωνία ", υπεύθυνος εκπαιδευτικός : Παύλος Δότσος, ΠΕ19

2η Στρογγυλή Τράπεζα - Συζήτηση με τους συναδέλφους :

"Πώς από απλός διεκπεραιωτής ο/η Διευθυντής/-ντρια σχολικής μονάδας ή ο/η εκπαιδευτικός μετατρέπεται σε "παιδαγωγικό Ηγέτη"


Συντονισμός Στρογγυλής Τράπεζας : Ιωάννα Α. Ραμουτσάκη, Παναγιώτης Παρασκευάς,
Σχολικοί Σύμβουλοι Φιλολόγων
Συμμετέχουν : Πασιαρδής Π., Πασιαρδή Γ., Περικλειδάκης Γ., Μπαρρής Κ., Καλαθάκη Μ., Μαυρογέννης Ι., Καρκάνης Γ., Ποτετσιανάκης Π., Παπαμιλτιάδου Δ., Χρ. Τερεζάκη, Σάββα Κ., Πουαγκαρέ Μ., Κούσιου Αιμ., Μπορμπουδάκης Α., Μοσχοχωρίτου Ρ., Λουλούδης Ηλ.



Σάββατο, 31 Ιανουαρίου 2015 (πρωϊ) : (1ο Γενικό Λύκειο Χανίων, Νέα Χώρα)


2ο Βιωματικό Εργαστήριο με ομάδες εργασίας εκπαιδευτικών:

«Καλές πρακτικές παιδαγωγικής ηγεσίας»


Πέτρος Πασιαρδής, Καθηγητής Εκπαιδευτικής Ηγεσίας - Δρ. Γεωργία Πασιαρδή, Διευθύντρια Σχολείου Λευκωσίας Κύπρου


3η Στρογγυλή Τράπεζα- Συζήτηση με τους συναδέλφους :"Χτίζοντας σχέσεις εμπιστοσύνης και αλληλοσεβασμού στη σχολική κοινότητα"


Συντονισμός Στρογγυλής Τράπεζας : Μπαρρής Κ., Νικολαΐδης Μ.
Συμμετέχουν : Πασιαρδής Π., Πασιαρδή Γ., Περικλειδάκης Γ., Π. Παρασκευάς, Ι.Α. Ραμουτσάκη,
Καψάσκη Α., Βαμβακίδης Δ., Νηστικάκης Ι., Καλαθάκη Μ., Γώγουλος Γ., Πουαγκαρέ Μ.,
Παπαμιλτιάδου Δ., Σάββα Κ., Κούσιου Αιμ., Β., Κουταλιανού Ελ., Β. Νεοφύτου Τ., Β. Δημητρίου Κ., Μιχαήλ Χ., Χαραλάμπους Γ., Σκάλιωντα Γ., Καρδίμη Μ., Αρετάκη Στ., Χαλιβελάκη Μ., Καραναύτης Γ., Στριλάκος Αθ., Τζανάκης Εμμ., Μανουσάκης Αντ.


Πέτρος Πασιαρδής, Καθηγητής Εκπαιδευτικής Ηγεσίας - Δρ. Γεωργία Πασιαρδή, Διευθύντρια Σχολείου Λευκωσίας Κύπρου


Σάββατο, 31 Ιανουαρίου 2015 (απόγευμα) (1ο Γενικό Λύκειο Χανίων, Νέα Χώρα)


4ο Βιωματικό Εργαστήριο :

"Προσεγγίζοντας αξίες και στάσεις ζωής, μέσα από το Πανόραμα της Ελληνικής Γραμματείας: 

Ο/Η εκπαιδευτικός ως εμπνευστής ανώτερου ήθους στους μαθητές του/της "


Υλοποίηση Εργαστηρίου -Εμψυχωτής : Σίμος Παπαδόπουλος, Λέκτορας Θεατρολογίας, Δ.Π.Θ.
σε συνεργασία με τους Σχολικούς Συμβούλος Φιλολόγων, Παναγιώτη Παρασκευά και Ιωάννα Α. Ραμουτσάκη



Κυριακή, 1 Φεβρουαρίου 2014 (πρωϊ) 

(1ο Γενικό Λύκειο Χανίων, Νέα Χώρα)


"Συμβολή της Διεύθυνσης στη δημιουργία Αειφόρου Σχολείου", Εισηγητής: Μελής Νικολαΐδης Διευθυντής Γυμνασίου Κύπρου, Βιολόγος.

"Λειτουργία Μονάδων Ειδικής Αγωγής σε σχολεία της Κύπρου" , Κυριάκος Μπαρρής, Διευθυντής, Πρόεδρος Συνδέσμου Ελλήνων Διευθυντών Μέσης Εκπαίδευσης Κύπρου, Φιλόλογος - Κούλλα Σάββα, Διευθύντρια Λυκείου Κύπρου, Βιολόγος.

"Δίαυλοι επικοινωνίας με σχολεία του εξωτερικού. Μια χαρακτηριστική μελέτη περίπτωσης"
Εμμανουήλ Παπαδάκης, Διευθυντής 2ου Γυμνασίου Ελευθερίου Βενιζέλου Χανίων.

"Οι σημαντικότερες δυσκολίες ενός νέου Διευθυντή", Δασκαλάκη Σοφία, Διευθύντρια Γυμνασίου Βουκολιών Ν. Χανίων.


5ο Βιωματικό Εργαστήριο από τους Συναδέλφους, Συνέδρους της Κύπρου με θέμα :

"Το προφίλ του σχολικού ηγέτη"

Μπαρρής Κυριάκος, Νικολαΐδης Μελής, Παπαμιλτιάδου Δημήτρης, Σάββα Κούλλα, Πουαγκαρέ Μυρτώ, Κούσιου Αιμιλία, Κουταλιανού Ελισάβετ, Νεοφύτου Τασούλα, Δημητρίου Κική, Μιχαήλ Χαρά, Χαραλάμπους Γιώτα, Σκάλιωντα Γεωργία, Καρδίμη Μαρία,